lördag 12 november 2011

Jag och min Kitchen aid.....









För många många år sedan, ja 16 om man ska vara exakt. Då var jag nyutbakad student och jobbade extra som kallskänka på den fina stadshotellet i den lite större staden. Hua meja, att jag bara vågade...... men det gjorde jag och trivdes som bara den.

Hur som helst så blev jag redan då väldigt förälskad i en specifik köksapparat, nämligen en Kitchen aid. Jag minns att jag flera gånger i veckan stod i köket och vispade aioli och bearnaisesås i just den. Sedan dess har jag drömt om just denna apparat men det har aldrig blivit av att jag köpt någon (de är ju riktigt dyra).

Men nu har det hänt gott folk, en cremefärgad Kitchen aid har fått flytta hem till mitt kök. Jag har sparat mina pengar och nu kändes det som om jag var redo. Snacka om efterlängtad. Jag var ju tvungen att testa den redan dagen efter flytten, ja man måste ju se så den funkar o så. Och av en slump ;) hade jag kvällen innan inhandlat mig både saffran och jäst. Ja jag vet att det är i tidigaste laget att baka lussekissar, men det struntar jag i. Jag ville testa min nya maskin och jag ville att det skulle lukta gott i hela huset efteråt, så det fick bli så. Till familjens stora förtjusning vill jag lova.

Och sedan dess har jag testat både bröddeg och köttbullssmet i den..... och den är så fantastisk som jag minns den. Faktistkt!

2 kommentarer:

Franander sa...

Åhhh, då ser vi fram emot att få smaka dem:) kram

emmashem sa...

De är såå fina...jag sparar också till en efterlängtad kitchen aid!
Kram Emma