tisdag 29 november 2011

Pepparkaksbak med småtjejerna.....




Jag tror jag är lite småkär i min nya kökspryl, eller åtminstone stormförtjust i den. Och faktiskt så tror jag att min man gått och blivit lite smygförälskad i den. Han väljer nämligen den framför den traditionella elvispen då han gör potatismos. Detta trots att det medför mer disk.

Jag har den senaste veckan varit nära min kökspryl många gånger. Jag har gjort 2*pepparkaksdeg, matbröd och frallor, hemgjord oskaka och köttfärsen till kålpuddingen. Ja man kan nog nästan använda den till allt.

Jag har valt bort bloggen den senaste tiden. Dagarna har fyllts av mängder med viktigheter och jag har faktiskt inte haft kameran framme alls. Korkat kanske, skönt på sätt och vis. Jag har varit trött och jobbat en hel del, men jag har även njutit av brasan, tända ljus, gott te och lite tv- tittande.

Inga kommentarer: