onsdag 5 december 2012

Fina fina december.....













Åh va jag gillar månaden december, särskilt nu när snön har täckt marken och allt är rent, vitt och lugnt.
En klok arbetskamrat sa till mig här om dagen att december är till för att enbart njuta och varva ner inför den kommande julen. Så klokt! Frågan är hur många av oss som verkligen gör det.

Tur att jag kopplar av som bäst då jag får baka, pyssla och laga mat i vårt kök. Det blir mycket av den varan här hemma under december. Barnen och jag har redan hunnit med andra pepparkaksbaket, vilket småtjejerna inte vill vara utan. Idag har jag eldat i järnspisen hela långa dagen. Jag kan inte skryta med att den värmer upp hela huset på något sätt, men åhh vilken lyx det är att ha förmånen att ha den i köket. Till och med mitt te smakade godare idag då det värmdes på spisen.

Inga kommentarer: