söndag 21 april 2013

Orkidéer och härlig lantluft......




Så här fin är en orkidé när den är nyköpt. Om sisådär två veckor kommer den förmodligen ha tappat flertalet blommor och kvar finns en kal liten pinne. Så bra trivs orkidéer hos oss. 
Men nu tänker jag njuta av denna fining så länge den lever.

Igår var jag ute i trädgården hela dagen då maken låg sjuk i rosfeber med ena benet i högläge.
 Solen sken från en klarblå himmel, och jag verkligen njöt av livet på landet. Med bra musik i öronen och arbetshanskar på så hade jag mer energi än på länge. 

Jag insåg återigen att det är den sista våren här på landet och att jag verkligen måste njuta av varje liten stund. Hönsen hjälptes åt att picka upp de sista solrosfröna som vinterfåglarna missat att få i sig och bara det är lycka i sig. 

 Idag när jag jobbat har jag kört förbi det nya huset och faktum är att jag längtar efter att få börja vårt nya liv där..... även om jag är en lantistjej ♥

Kram

Inga kommentarer: