tisdag 16 april 2013

Vårt hus......












Nu är vårt hus fotat av mäklaren och alla papper påskrivna för försäljning. I min kropp infinner sig fortfarande en konstig kluven känsla. Det ska bli jätteskoj att påbörja något nytt inne i den lilla staden, det ska bli skönt att inte vara tvingad att köra bil varje dag och det känns jättebra att vi kommer närmre vänner och familj.
Men det svider lite i mitt lantishjärta när jag inser att det är den sista tiden jag kommer få uppleva på denna underbara plats. Vi bor så idylliskt, mitt i skogen men ändå så nära.....
Vi bor i ett falurött hus med ett lantkök som jag alltid drömt om, vi har lite höns och vi plockar våra egna ägg. Barnen och Vilsa har en jättestor trädgård att springa omkring på och vi hör fåglarnas kvitter så fort vi öppnar dörren. Det kommer jag inte få igen inne i stan.
Kram

Inga kommentarer: