måndag 7 september 2009

Valpkursens första tillfälle......


Ikväll har jag varit på det första praktiska tillfället på valpkursen. Såååå skoj!
Jag har nog längtat mer än jag själv visste om tror jag.
Jag är inte så mycket för millimeter- lydnad och så. Men jösses va kul det var och vad jag inser hur lite jag kan egentligen. Sånt som bara fanns där efter ett tag när man tränat Pepsi.

Men Vilsa fattade galoppen direkt och var superkoncentrerad...... tack vare all grillkorv jag stoppat i fickan innan vi åkte dit. Men vad gör väl det när det funkar och hon visar sin allra bästa sida på planen. Bra start som får mig att bli peppad för framtiden.
Imorgon ska herr L hjälpa mig lite. Han har liksom öga för hundar och ser sånt man själv inte ser. Världens bästa hundtränarvän helt enkelt.......
Här ska lekas fram dummie- intresse hos Vilsa :)

2 kommentarer:

Evelyn, Björn, Emil & Viktor sa...

Vad kul det är när det går bra och när poletten trillar ner! A-haupplevelser!!;)

Anonym sa...

Va härligt, jag blir så himla nöjd när jag ser att du o Vilsa jobbar på o lär er så mycket nyttigt :) Det ska bli spännande att se vad din kompis kan göra ang. apporteringen o vad Vilsa säjer om det. Kram på er, Karin