torsdag 7 januari 2010

Nu tycker jag synd om lilla Vilsa. . .


Det är inte många veckor sen Vilsa var inne på djursjukhuset o opererade sin tass. Massor med pyssel då hon behövde dubbla plastpåsar varje gång hon skulle ut och tvätt med bakteriedödande o så. På nyårsdagen råkade Vilsa ut för ytterligare en liten olycka. Vi var på dammen o åkte skridskor o Vilsa var på bushumör. Jag hade inte ögonen med mig ordentligt o helt plötsligt såg jag blodfläckar lite var stans på isen. Vilsa hade råkat få ett skridskoskär på tassen då en av barnen trillade. Rackarns otur hon har, men hon verkade inte märka av det själv. Blev till att knata hem, tvätta, plåstra o tejpa. Har rutin på det nu. Inget djupt sår alls så jag trodde det skulle läka snabbt. Men icke sa nicke. Efter flera telefonsamtal med djurkliniken och massor med förband av o på o med tratt runt huvudet så blev jag idag tvungen att boka in en operationstid tills imorgon. Suck! Nu tycker jag verkligen synd om henne. Hon har råkat ut för mer under en månad än va Pepsi gjorde de första nio åren. Så nu blir det mer tratt, mer förband o mer pengar. . .

3 kommentarer:

Den Stensöta sa...

Oj, vilken otur! Vi håller tummarna för er i morgon.
Kram Mollie med matte

Anonym sa...

Rackarns oxå! Sånt här händer o som man brukar säja - Det kunde vara myyyyycket värre. Min vetr. tippsade om en gång att använda kaffepaket runt tassen, det är stark plast som står emot det mesta. Silvertejp runt så är det inte dumt alls. Nu hoppas jag busmaja håller sej lugn framöver så du slipper detta bök mer.
En xtra kram till Vilsa

blenda sa...

Tack för tipset Karin, ja alla sätt är bra....
De har någon form av gummisko som de säljer på djursjukhuset. Smidig att ta på och halkfri, kan kanske vara bra att ha hemma.