torsdag 7 januari 2010

Skam den som ger sig. . .


För ca två år sedan började jag under hård press sticka på en mössa. En mössa som enligt alla sytanter skulle vara SÅÅÅ lätt att göra. Jag har nu stickat ett par varv på nästan varje symöte jag varit på. Men jisses vilken tid det tar för mig o hu va jag ledsnat på denna mössa nu. Istället för att med en icke så munter min försöka få klart den så kom jag på en lysande idé. Svärmor är så flink i fingrarna o vill gärna ha något handarbete på g varje kväll framför tv:n. Så jag la huvudet på sne lite o bad henne göra själva slutarbetet med mössan. Jo, för jag hade nästan stickat klart den. Faktiskt! Och stortjejen gillade den verkligen. Undrar bara vad jag ska ha för projekt på de kommande två årens symöte.

1 kommentar:

Göran sa...

Vilken tur att den blev klar nu i vinter då, när det är så himla kallt...