tisdag 27 april 2010

I underjorden finns en hemlighet. . .



Strax intill vårt hus ligger det en gammal jordkällare. Jag har under många många år drömt om att få använda den, o då har ju min tanke varit till potatis, grönsaker, saft o sylt. Men jag har samtidigt insett att det aldrig kommer hända, jag är för ohändig o det är alldeles för mycket jobb. Jag har ju oxå drömt i många år om ett uterum. Inte heller detta kommer bli av då vi ska byta fönster o dörrar framöver. Men jag har istället bestämt mig för ett uterum i underjorden. Vår gamla jordkällare ska någon gång framöver bli ett jättemysigt kryp-in. Kanske en mysig plats för höstens kräftskiva eller en svalkande plats då skinnet svider o är lite rött efter en dag i solen. Eller kanske som jag lovat stortjejen, en perfekt plats för barnkalas. En liten avdelning att sitta i o en större som discodansgolv :-). Detta råkade jag nämna för dottern som gick i taket av glädje. Gissa om jag har press på mig nu att måla så det blir klart innan maj-kalaset.

Håller tummarna för att det ska kunna bli några efter- bilder här snart =)

4 kommentarer:

Göran sa...

Grattis till er fina källare.
Det är ett utrymme som är underskattat. Jag har själv en gammal välvd källare under drängstugan. Där förvarar jag allt från potatis och lök till lingonsylt och ägg.Dessutom är det ett bra vinteride till fuchsior och pelargoner.
Varma sommardagar har det faktiskt hänt att jag släpat ner en vilstol och smugit undan en timma eller två.
Jag är för gammal för att ordna disco, men idén var ju toppen;-)

Bente sa...

WOW..vilken jordkällare! Kommer säkert bli toppen till bar(n)kalas oxå :)

Carina sa...

Er jordkällare är helt underbar,så fin.Den ser ut som att vara hämtad ur en saga.

blenda sa...

Göran: Vore lite kul om du faktiskt ordnade ett "gammeldisco" där, hi hi!
Jag har ikväll varit och besökt en byagrannes jordkällare och hon gör som du, förvarar massor med godsaker där.
Carina: Så himla skoj att du läser min smått osammanhängande och dåligt uppdaterade blogg =)
Och vem vet, jordkällaren kanske blir som en saga när jag någon gång blir klar där nere