torsdag 29 april 2010

Stan i rask fart. . .


Lilltjejen o jag tog en snabbrunda till den lite större staden idag. Jag är oerhört imponerad av oss båda. Glatt humör hela tiden o allt i en hejdundrande fart. Bland annat så rusade vi igenom Ikea på en kvart. Har väl aldrig någonsin hänt mig tidigare. Lilltjejen flåsade efter en stund längs gångarna i det stora varuhuset. Vi tog även en liten tur inne i centrum där jag fick tag på en liknande våningsskål jag drömt om ett tag. En av mina jobbarkompisar berättade för mig att hon varje fredag kväll lagt upp helgens godis i en liknande skål. Detta till familjens förtjusning så klart, och fortfarande är hennes vuxna döttrar lika förväntansfulla när de kommer hem en fredag. Tyckte det lät så mysigt så jag tar nog efter idén tror jag. Hittade mig oxå en fin klänning på Indiska till den stundande cykelfesten nästa helg. 250 personer som ska trampa runt i den lilla staden för att mumsa god mat o ha så där oförskämt trevligt.

2 kommentarer:

Göran sa...

Nu narras du allt. Att passera genom Ikea på en kvart måste vara stört omöjligt. Jag tror du tog förbjudna genvägar. Ajabaja;-)

blenda sa...

Nä då det var ingen konst. Men jag har lärt mig varuhuset ganska bra nu. Och den här gången blev det faktiskt ett par genvägar. Allt för att slippa falla för en massa frestelser som jag så lätt gör =)
Så istället för ett standardinträde på 1000kr så klarade jag mig på 200kr och känner mig ändå sååå nöjd och glad.