onsdag 7 april 2010

För det är ingen vanlig dag. . .


Det är Vilsas 1-årsdag, hurra hurra hurra! Idag fyller Vilsa o hennes syskon hela ett år. Jag skulle göra mig till o trimma födelsedagsbarnet lite idag, så där som uppfödaren gör i en handvändning. Så jag la fram kam, två olika saxar, den superduper bra underulls-rakblads-grejen som vi fick med Vilsa-kittet samt lite gott hundgodis som belöning. Allt gick bra o jag började känna mig lite lite nöjd. När jag mot slutet satt med saxen intill det mjuka lilla örat så kom stortjejen skuttande runt husknuten. Vilsas huvud gjorde en 180 graders böj o ritch så hade hon ett vitt snyggt hack i örsnibben. Men nu kan jag ju så klart inte skylla detta på dottern, nä! För när jag är färdig med allt o ställer V vänd mot solen så ser jag faktiskt fler ställen där uttunningssaxen kommit åt lite väl bra. Skönt att det är två veckor kvar till kennelträffen så stackars Vilsa inte behöver skämmas öronen av sig inför sina syskon o sin mamma.

Ska tillägga att den här mobilbilden är tagen från den sidan där jag faktiskt lyckades ganska bra. Inga hack i alla fall, hi hi

4 kommentarer:

Den Stensöta sa...

Hej Vilsa!
Du är verkligen stilig och öronlappen är perfekt trimmad. Du och din matte samarbetar bra vid trimningen; du sitter lugn och fin och matte arbetar med flinka fingrar.
// Kram Mollie

Bente sa...

Men GRATTIS i efterskott hälsar Atlas härifrån! :-)

Anonym sa...

Känn ingen press, det blir så bra så bra o det växer ju alltid ut igen o det fortare än man kan tro :) Kra på er

Sofie N sa...

Nice, kul att se ett nytt inlägg!!! :-)
O Grattis i efterskott Vilsa! Kram