lördag 1 januari 2011

Långlista för 2010






En lista över det gångna året!

Jag ska på ett någorlunda kortfattat sätt försöka sammanfatta år 2010 utifrån mina erfarenheter, tankar och känslor och inte minst mitt dåliga minne.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Japp, men det behåller jag för mig själv.
Höll du några av dina nyårslöften?

Hade inga nyårslöften och hade förmodligen inte kunnat hålla dem ändå.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jaj då!
Dog någon som stod dig nära?
Ja, tyvärr..... alldeles för tidigt.
Vilka länder besökte du?
Vårt vackra Sverige
Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Lite mer lugn och ro kanske. Fortfarande en Kitchen aid =)
Vilket/vilka datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
Midsommarhelgen, underbart väder och goa vänner!
Största misstaget?
Ångar inget!
Har du varit sjuk eller skadat dig?
Trodde jag var hörselskadad men det var falsklarm, jätteskönt!
Bästa köpet?
Mitt stora slagbord som målades vitt och numera finns i vårt kök.
Vad spenderade du mest pengar på?
Nya fönster och dörrar på huset, men fint blev det och inte blåser det från dem heller.
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Det finns mycket som gjort mig glad, men det varmaste minnet är när stortjejen spontant säger att hon inte vill ha jullov för att hon trivs så bra i skolan nu.
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
När stortjejens klass sjunger En kväll i juni i kyrkan på skolavslutningen, Huvudet högt med Eldkvarn och förmodligen alla de andra låtarna från Så mycket bättre.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare helt klart, men är övertygad om att det ger extra styrka.
Vad önskar du att du gjort mer?
Lärt mig kamerainställningarna, till min makes förtret ;)
Vad önskar du att du gjort mindre?
Brytt mig om vad andra tycker.
Hur tillbringade du julen?
Först intensivt med många sedan i lugn o ro med familjen
Blev du kär i år?
Nä, men kärleken jag bär på växte sig bara starkare och starkare.
Favoritprogram på TV?
Oj, har kollat otroligt lite på tv. Men Så mycket bättre har hittat en plats i mitt hjärta. Leila.s program kikar jag gärna på oxå, likaså Idol
Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nä fy, hat är bland de värsta ord jag vet. Jag kan tycka att saker kan vara mer eller mindre bra, men hatat någon har jag inte gjort.
Bästa boken du läste i år?
Jag kom ju under hösten igång med att läsa och får då säga Viveca Stens tre böcker. Men jag har ju tyvärr inte så många att välja bland.
Största musikaliska upptäckten?
Spotify.... där jag kan hitta alla mina favoriter.
Något du önskade dig och fick?
Min ockragula enkelpardörr.
Något du önskade dig men inte fick?
En cremefärgad Kitchen aid.
Årets bästa film?
Tar mig aldrig tid att kolla på film, tyvärr.
Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Fick besök av min kusin med familj, åt lite mat och hade det lugnt.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Det finns det väl alltid, men man kan inte påverka allt som sker.
Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Sköna behagliga kläder. Dagtid helst en tunika och kanske jeansleggings. Kvällstid mysbyxor och fleece, kanske raggsockar om det är kyligt.
Vad fick dig att må bra?
Alla människor i min närhet som värmer, glädjer och finns och så klart Vilsa som alltid är lika glad och go.
De bästa nya människorna du träffade?
Har nyligen träffat en vän som jag har massor gemensamt med. Sen finns det ny- gamla människor som förstår och finns.
Planer för 2011?
Jag gillar i och för sig att planera, men inte i det stora. Jag hoppas på ett positivt år.

2 kommentarer:

Göran sa...

En mycket trevlig nyårskrönika. Hoppas du och familjen får ett riktigt bra 2011

blenda sa...

Tack själv snälla Göran. Dina höns kommer definitivt få ett fantastiskt år =)