måndag 17 januari 2011

Vinterskoj.....



Visst är det härligt när man får tillbaks lite energi igen? Hösten och början av vintern har känts ganska tung och tröttsam, men nu har det börjat vända. Jag vill i och för sig ha kvar all den vita rena vackra snön istället för blasket, men det är ju sånt jag ändå inte kan påverka.

Jag njuter av tulpantiden som är nu och köper gärna en ny bukett till varje helg.
I ett av familjens gemensamma paket fanns ett 1000- bitars pussel. Jag tror inte att maken o jag någonsin lagt ett stort pussel tillsammans men det här är ju riktigt skoj. Vi sitter nästan alltid i köket och äter så därför passar vårt matbord perfekt som pusselbord när någon av oss får lust att fastna en liten stund i alla mönster och figurer. Perfekt sysselsättning och en enorm hjärngympa.

Inga kommentarer: