fredag 14 januari 2011

Tacomys med goa familjen.....

Jag befinner mig lite lagom fredagsslö i soffan. En vecka bestående av febriga småtjejer har inneburit en blandning av pussel, Nintendo ds, Alvedon och nyponsoppa. Nu är de pigga igen och för att summera veckan så kändes det som om den gick från måndag till fredag direkt. Härligt när tjejerna fått tillbaks matlusten och jublar då jag föreslår tacos till fredags- mys- mat.

Känns skönt att även ha hunnit med ett friskispass samt ett par varv till på mitt lilla stickprojekt. Jag har lyckats sticka två stycken mössor den senaste tiden, en till varje tjej. I min upprymdhet över denna (o)kunskap lovade jag lite glatt även mitt söta gudbarn en mössa. Så på med datorn efter kvällsbestyren, kika igenom veckans "halv åtta hos mig"- program som jag inte hunnit se och återigen försöka ta tag i de fina trästickorna jag lånat av svärmor. Det var då jag insåg att jag stickat de båda föregående mössorna fel..... helt fel. Jag kan ju inte ens läsa mönster och tydligen inte vanlig svensk maskinskriven text heller verkar det som. Det står klart och tydligt att man ska sticka en rät och en avig, borde vara enkelt. Men då uppfattar min hjärna detta som att man ska sticka ett varv rät och ett varv avigt. Varför då? Står ju ingenstans. Och jag som var så nöjd för att jag överhuvudtaget lärt mig vad en rät och avig är och hur man går till väga.

Hur som helst så rev jag upp allt jag stickat för den här mössan ska minsann bli som på bilden. Roligt med nya intressen som upptar lite av ens dyrbara egentid tycker jag, hi hi. Kanske ska ta med mig den och visa upp på byatanternas nästa symöte...... bara för att visa dem.

1 kommentar:

Franander sa...

Fina fina tjejerna!! Hoppas att vi ses snart igen! Dags att lära oss mer om Sverige spelet=)

Kram