tisdag 9 augusti 2011

Teskåp, muggar och en smygtitt.....




En burk lika fin som mitt förkläde jag fick när jag fyllde år.....
En smygtitt i lilltjejens rum, golvet är täckt av lego vilket är en skojig sysselsättning för våra tjejer

Jag är något av en muggoman, jag älskar muggar och jag älskar att ha många. Eftersom det är så svårt att välja så har jag under det senaste året gjort så att jag "bara" köper två av varje sort. Jag gillar att duka med olika former och färger, även om de flesta är vita. Under semestern gjorde jag två undantag. Jag köpte tre rosa muggar med vita prickar (hur ojämnt som helst) och jag köpte en stor rosa temugg (bara en). Helt mot mina vanliga principer, men ibland måste man ju utmana sig själv..... och än så länge går det bra.

Mitt teskåp jag har på väggen är fullproppat med te i olika smaker. Jag behåller tills vidare skåpet stängt då jag inte lyckats få någon ordning där än. Men målet är en teburk för varje sort. Tyvärr har jag även här haft svårt att välja och behöver nog minska ner på antalet sorter. Dricker te sisådär tre gånger per dag och jag gillar variation....

Inga kommentarer: