tisdag 18 oktober 2011

Celler......

Den här fina solcells lyktan inhandlade jag under vår varuhustripp förra veckan. Jag hängde ut den i dagsljuset och blev väldigt förvånad då den inte lös framåt kvällen. Jag beklagade mig lite för maken som direkt gick igång på sitt tekniklösarsätt. Han gör nämligen den otroliga bedriften att plocka ner lyktan, ta bort skyddsfilmen från solcellen och trycka på knappen som heter ON.

Han är ett geni, jag vet. Och jag får åter mig själv att framstå som ganska korkad, hi hi. Men det bjuder jag på, jag har aldrig lekt med en solcellslampa förut.

Ikväll får jag ett sms av min vän som även hon var med på varuhustrippen. Hon köpte två likadana lyktor som jag gjorde. Och hon hade hängt ut sina samma dag vi kom hem...... och de hade inte börjat lysa än. Jag vek mig av skratt när jag förklarade för henne hur maken näst intill idiotförklarat mig när jag grymtat om lyktan. Nu gör alltså min gode vän samma misstag.... och till saken hör att hon är ganska klipsk. Hon har nämligen byggt ihop och satt upp både vitrinskåp, Ikeakök och annat. Men men, vi fick oss ett gott skratt och misstag kan ju hända även de bästa.....

Inga kommentarer: