tisdag 18 oktober 2011

Så starkt.....

I helgen fick jag för mig att plocka in alla små gröna tomater från tomatplantorna på altanen. Det har varit minusgrader flera nätter och plantorna har börjat gulna så smått. Jag hoppas på att de mognar till i köket men det får tiden utvisa.

När jag ändå höll på att plocka så fick jag syn på mina gröna små paprikor (som aldrig verkar växa till sig ordentligt).
Men har de inte växt nu så kommer de förmodligen inte bli större, tänkte jag och plockade ner allihop. Middagen stod på spisen och salladen var nästan klar. Självklart måste vi smaka de små söta grönsakerna och då är det ypperligt att lägga små bitar i salladen.

Jag skar av en ganska stor bit, och stoppade in den i munnen (för man måste ju smaka innan man serverar den). Shit pommes frites va snopen jag blev. Det började svida och sticka som bara den, sen fattade jag. Det var ju inte alls någon paprikaplanta jag fått..... nix det här var färska små fina jalapenos. Starka som tusan och absolut inget man stoppar i munnen och börjar tugga på. Till råga på allt så hann jag även med att gnugga mig i ögat med mina "paprikafingrar". Suck, hur puckad får man bli....

Lagom tills det var dags att åka till jobbet hade munnen börjat domna bort så smått. Från läppen och ner mot hakan kändes som efter en bedövning hos tandläkaren.
Tur att man äger förmågan att lära sig av sina misstag.

Inga kommentarer: