måndag 3 oktober 2011

Inget mattegeni precis.....



En liten ängel, noga utvald av tösen i familjen F

Den mumsiga chokladen vi inhandlade på den stora öafesten i helgen
Nog för att jag aldrig har varit ett snille i matte, men i fredags var det något som verkligen inte gick ihop sig.
Vi hade bästaste vännerna här på lite söndagsmiddag (en fredagskväll). Stortjejen fick välja och det blev då köttgryta, pressad potatis med gelé och kokta grönsaker. Vännerna åt dock och verkade nöjda. Med sig hade de (frun i huset) en otroligt fin blomma. Först började jag tro att jag fyllde år, men nix...... det var en sån där för att ni är våra vänner- blomma. En sån man egentligen inte alls behöver ge till sina vänner men som värmer så mycket extra ändå. Ja ni fattar.

Till råga på allt så har vår vän med sig sin superduper- vassa sax och fixar ett nafs (eller tre) till alla tjejers frisyrer. Nu har ju varken jag eller stortjejen någon vidare frisyr, men även långt hår behöver fnasas till en gång ibland.

Det är där min matte kommer in. Det kan aldrig löna sig att både jobba och ge bort gåvor. Jag borde ju varit den som överlämnade den fina blomman som tack för klippen, men just den här kvällen gick vi plus och vännerna minus. Men å andra sidan så har vi ju varandra och det är värt guld.....

Kram

Inga kommentarer: