söndag 4 november 2012

En trevlig utmaning.....

Idag har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra. Jag har gått med i en bokklubb.
Inte en sån där man får hem böcker i brevlådan varje månad, åh nä.
En glad och trevlig tjej har bjudit in ytterligare åtta tjejer som ska träffas ungefär varannan månad, då tanken är att vi ska ha läst ut en bok.
 Det ska fikas, pratas, recenseras lite, skrattas och förmodligen kommer ett och annat världsproblem även att lösas i gruppen.

På tal om grupper så fascineras jag alltid av hur jag själv beter mig i en ny grupp. Jag blir nämligen tyst som en mussla och känner mig allt annat än bekväm. Men för att utmana mig själv lite och
för att jag faktiskt tyckte att det lät riktigt skoj så tackade jag ja.
Ska bli kul att se vad den här lilla bokgruppen kommer utvecklas åt för håll.
Mysigt var det, även att jag själv fick avvika tidigt då jobbet väntade på mig.

Kram 

Inga kommentarer: