fredag 28 augusti 2009

Tvåldoft på jobbet.......

Oj va länge sen det var jag skrev. Har inte alls varit motiverad till att sitta och skriva vid datorn så det kommer kanske bli lite blogg- pauser framöver, vad vet jag.

När jag kom tillbaks från semestern till mitt jobb blev jag förvånad över hur glad jag blev. Och glad blev jag pga en yttepytteliten förändring som skett under sommaren. Tvålen! Jo faktiskt var det tvålen som gjorde mig så glad. Jag jobbar inom kommunen och här har det använts samma två år efter år. Förmodligen är den allra billigast, eller står den överst på beställningslistan och har blivit beställd första gången och sedan har det bara rullat på. Men av någon anledning så har någon glad själ tagit mod till sig och beställt en helt ny sorts två i sommar. Så istället för den där ljusa cremefärgade som stått i badrummet och inte doftat speciellt mycket finns nu en blå tvål som luktar riktigt riktigt gott. Och detta blev jag så hiskeligt glad över. Tur att man kan njuta av det lilla i livet ibland...

1 kommentar:

Koola Viola sa...

Du kanske skulle smita in på M:s sida...?
http://uf-adlibitum.blogspot.com/

;o)