måndag 31 augusti 2009

Vilsa on tour......

Ikväll har jag äntligen fått börja på valpkursen. Vilsa fick inte följa med idag då det var teori och en massa praktiska detaljer om kursen. Men på måndag sätter vi igång på riktigt, ska bli sååå skoj.
Jag hoppas verkligen att den här kursen får mig att bli riktigt motiverad till att börja träna henne under hösten. Än så länge har jag varit väldigt seg och inte alls duktig på den biten. Men det kommer hoppas jag.

Däremot kan jag inte med ord beskriva vilken cooling hon är. Återigen har hon visat för mig och alla på mitt jobb att hon kan koppla av när och var som helst. Idag ville hon följa med oss i bilen då vi hade ganska många ärenden att uträtta. Hon fick ligga på golvet i framsätet när vi kasade runt fram och tillbaks i den lilla staden. På mindre än minuten sov hon hur gott som helst. Hon märkte inte ens att vi gick ur bilen för att göra kortare besök på diverse ställen. När vi kom tillbaks till bilen vid ett flertal tillfällen låg hon på rygg med benen i vädret, trångt som sjutton och bara sov och gottade sig. Killen jag hade med mig i bilen fick liksom klämma ner sina stora dojor bredvid och på henne, men hon gjorde inte en tendens till att flytta sig utan låg kvar på sitt golv i godan ro. Och så där höll hon på, i nästan två timmar. Helt sannslöst va lugn och trygg hon är. Buslätt att ha och göra med. "skryt skryt skryt :)"

1 kommentar:

Anonym sa...

Skryt på du :) Det är bara roligt att läsa.
Kram Karin