torsdag 20 augusti 2009

Våra härliga grannar. . .


Igår kom granne R förbi hemma hos oss. Hon lämnade ett stort spann med sallad som förvuxit sig o som de tänkt lägga på komposten. Men istället blir all sallad o flera gigantiska squashisar jättemumsigt tillskott för våra höns. Så nu kommer de ett par gånger i veckan o lämnar grönt. Men igår hade hon med sig en brun papperspåse i handen som hon överlämnade till mig. Hon hade precis gjort havtornsmarmelad och jag fick en burk av henne. Helt makalös är hon denna granne R, tror nästan att hon är lite av en köksidol för mig. Hon kan så mycket o är så modern o modig i sitt köksande :-). Sa jag att jag blev glad. . . .

2 kommentarer:

blenda sa...

Oj då, ingen vidare bild. Den ser ju inte ens god ut på min suddiga bild. Hur som helst så var den ljuvligt god och fantastiskt fin att titta på :)

Evelyn, Björn, Emil & Viktor sa...

Jag vill oxå ha så trevliga grannar!!!Avis!!