onsdag 16 februari 2011

Det gamla skåpet har fått nytt liv.......







När min farfars hus skulle säljas och rensas ut tog jag tillvara på ett gammalt skåp. Ett gulaktigt högblankt skåp som sedan dess stått i vårt garage och tagit plats. Jag har hela tiden haft en tanke om vad jag ska göra med det men inte riktigt kommit till skott. Eller rättare sagt så har jag inte orkat ta itu med det. Men förra veckan fick jag hjälp att bära in det tunga skåpet i huset. Vi ställde det direkt innanför dörren där det var som mest i vägen. Baktanken var givetvis att målningen skulle bli av så fort som möjligt....... och kors i taket så gick det undan. Nu har skåpet fått sig en makeover både på utsidan och insidan och jag är så nöjd och glad. Tänk att ett halvgammalt björkskåp kan få liv på nytt och bli så fint.

Inga kommentarer: