lördag 5 februari 2011

Tulpaner i massor o mitt lilla äggfat.....






Fick en bukett innehållande 30 tulpaner idag via bud. Jag älskar verkligen tulpaner och det enda negativa med just den blomman är att den borde stå mycket längre innan den vissnar. De är ju så vackra och våriga.

Ytterligare ett vårtecken så gott som något är våra ägg vi plockar in varje dag. Nu har jag tagit för vana att koka ett gäng varannan dag så att man alltid har ägg klara att ätas när andan faller på. Det lilla fatet som jag först trodde jag skulle ha som tvålfat har nu istället blivit äggfat, vilket passar alldeles utmärkt.

Imorgon väntas skönsång för mig till frukosten. Övriga familjemedlemmar älskar att få frukost o presenter på sängen då det är deras dag. Själv går jag gärna upp tidigt (avskyr att sova räv), fixar frukosten till alla och äter den tillsammans med familjen....... det bästa för mig =)

Inga kommentarer: