måndag 14 februari 2011

Hjärtans dag......





Vi firar inte Alla hjärtans dag så storslaget i vår familj. Tanken från min sida var att laga lite extra god mat idag och kanske köpa något litet till småtjejerna. Men med en sjuk dotter i huset och en lite lagom skruttig man så verkar det inte vara något smart drag alls. Det får bli nyponsoppa till dottern och på sin höjd en chokladbit till maken.

Men lite speciell känns faktiskt dagen ändå, tio-årig förlovningsdag. Sedan vi gifte oss har vi inte brytt oss om förlovningsdagen alls, och hade den inte varit på just Alla hjärtans dag så hade jag förmodligen inte ens kommit ihåg den.
Men nu gör jag det och fnissar lite åt dagen som skulle varit sådär lagom romantisk och fin. Och fin blev den, om än lite annorlunda. En vattenläcka i vårt nyköpta hus gjorde att vi under ett halvår fick bo på två andra platser. Dels i min lillebrors lilla enrumslägenhet och dels i min mans pojkrum i föräldrarnas hus. Men på förlovningsdagen bodde vi i enrummaren i den lilla staden. Jag hade under flera veckor befunnit mig på ett rygginstitut efter en ridolycka. Maken hade just i den stunden skadat sig i sitt innebandyspelande och hoppade på kryckor. Men vi hade det ganska bra när vi satt i den lilla ettan med kokvrå och njöt av skinkschnitzel med tillbehör, lite halta och lytta men vid gott mod. Så det blir inte alltid som man tänkt sig, men det kan bli väldigt bra ändå.....

En varm alla hjärtans kram till alla där ute!

Ps. Det lilla röda hjärtat hade stortjejen sytt i skolan och gav sin något hängiga pappa imorse.
Goda hjärtan finns det gott om...

1 kommentar:

Jessica a.k.a "Krasnaja" sa...

Haha, härlig historia ni har, och vilket läckert hjärta stortjejen sytt! Gillas! =)

ha en fin Alla Hjärtans Dag ♥♥