fredag 25 mars 2011

En Ölandstripp med mycket frisk luft.....











Idag blev det en tur till Öland med familjen samt lillebror och hans flickvän. Vi startade såklart med en kroppkaksmiddag i Arontorp. Därefter körde vi över mot östra sidan och njöt av tystnaden på den lilla mysiga stranden. Min tanke var därefter att äntligen få besöka det omtalade caféet i Gårdby, det med den lilla lanthandeln i samma byggnad. Tyvärr så kom vi lite försent då de precis hunnit stänga. Lite besviken blev jag allt, men nu vet jag var det ligger och jag kommer garanterat köra dit framöver när jag får möjlighet.

Vi tog istället bilen över till fastlandet och besökte Kalmar slott för en stund. Fortfarande kallt men en promenix runt slottet hann vi med. Kvällen avslutade vi med värmande gott te och gudomliga vitlöksmarinerade oliver. Låter kanske inte som den bästa kombinationen men var och en för sig var det kanon. Mycket frisk luft denna dag och trevligt sällskap.....

Inga kommentarer: