torsdag 31 mars 2011

Härliga vårtecken.....








Överallt kryllar det av vårtecken som på ett eller annat sätt får mig att njuta. Tex så har det omkullfallna klarbärsträdet sågats upp. Lite sorgligt så klart, men till nästa vinter får det värma oss på insidan istället.

Snödropparna i trädgården är som vackrast nu. Några pärlhyacinter har fått plats i en kruka på trappan. Jag har gjort ett försök att ha hortensia inomhus, dröjer nog inte länge förrän jag missar att vattna dem o de vissnar. Men fram tills dess ska jag njuta av de fina blommorna..... och när de inte vill vara inne längre så ska jag sätta ut dem utomhus.

Jag var igår ute i trädgården och räffsade ihop mängder med pinnar, en hel skottkärra full faktiskt.

Den här kvällen har jag tillbringat med ett helt gäng energigivande tjejer. Nästan så jag tror att jag själv kan bli lite peppad av dessa fortsatta små träffar. Kanske.....

Inga kommentarer: