fredag 18 mars 2011

Min fredag.....






Vaknade imorse av en vit vintervärld igen. Absolut inget att deppa över, barnen har lekt i snön idag och haft så skoj och om jag inte minns fel så är våren på g snart ändå.

Vår katt Zlatan har missuppfattat grejen med att jaga fåglar på ett effektivt sätt..... så länge han satt på huset såg jag inte till en enda liten pippifågel. Korkad? Nja....

Min traditionella tulpanbukett blev den här helgen istället en bukett rosor. Det är något visst med lite levande snittblommor på köksbordet.

Till mellanmål idag serverades nygräddade våfflor, sylt och vispgrädde. Ingen av tjejerna märkte att jag smög i lite dinkelmjöl i. Allt för lite längre mättnadskänsla i de små magarna...

Den fina väggtexten har gjort plats i vårt sovrum, jag gillar verkligen budskapet.

Inga kommentarer: