torsdag 21 april 2011

Morgonen startade vi på Ölands örtagård......







Man skulle kunna säga att vi stod på låset idag på förmiddagen, jag och min stortjej. Vi hade planerat in en mamma- stortjej- mys- dag just denna skärtorsdag då jag var ledig. Övriga påskhelgen ska jag ägna åt jobb så jag ville passa på att mysa lite extra. Kvart i tio stannade vi bilen utanför Ölands örtagård i Stora Frö och några minuter senare blev vi insläppta. Vi var och besökte just denna lilla butik på Skördefesten förra året, men då var det så hiskeligt mycket människor överallt. Idag däremot kunde vi strosa omkring och dofta på locken till alla lerurnorna fyllda med kryddblandningar. Det lät nog lite skoj när vi gick omkring och mmmm..ade båda två.

Trevlig och hjälpsam personal gjorde bara intrycket ännu bättre. Med oss hem fick vi två sorters te, fyra sorters kryddor, ett litet saltkar till flingsalt, en strut örtkarameller samt en ananassplit till stortjejen. En snabb runda i kryddträdgården tog vi också, men det är lite i tidigaste laget för det än.

Inga kommentarer: