söndag 18 september 2011

Höst- mys.....



Nu är jobbhelgen över och förkylningen på väg bort. Den här helgen har bjudit på både härlig höstsol och ikväll riktigt regnrusk. Jag gillar faktiskt båda delarna. Höstpromenader i svampskogen slår det mesta. Men att en kväll som denna få tända en brasa och massor med ljus, det är lycka det oxå.

Imorgon har jag en så gott som obokad dag. Jag ska ta med mig Vilsa ut i skogen tillsammans med lite förmiddagsfika...... sen ska vi bara vara (och leta kantareller så klart).
Eftermiddagen ska roa mig med att baka lite bullar. Har fått höra idag att lilltjejen inte hade någon bulle till Mulle, något som har blivit en självklar Mullefika för henne annars.

När jag kom hem från jobbet idag hade granne R varit och hälsat på maken och barnen. Med sig hade hon överskottet av dagens trädgårdsplock, dvs en stor burk med hallon, en burk med björnbär och ett spann med blandade tomater. Jag kan inte beskriva vilken lyx det är att ha så goa grannar och inget slår deras handplockade godsaker.

Inga kommentarer: