söndag 11 september 2011

Jag måste bekänna.....





Jag hade ju för min inre syn sett framför mig att jag på kalaset skulle ha kvistar med knallröda knubbiga rönnbär liggande på borden, så höstigt och fint. Men nu är det ju så att vi inte har några rönnbärsträd här hemma.
Efter att vi varit och handlat i vår lokala ICA- butik igår så fick jag på deras parkering syn på mängder av rönnbärsträd. Och då menar jag mänder..... ICA har en stor parkering i vår lilla stad och överallt har de planterat träd. Jag förklarade för maken hur gärna jag ville ha några klasar på bordet och han tyckte visst att jag kunde kliva ur och plocka några kvistar.
Men så kan man ju inte göra, eller hur?

Nu är det så att min make av någon anledning lyckades hetsa mig till detta ändå, eller övertyga är kanske rätt ord. Hur som helst så kör vi längst ner på parkeringen (en lördagseftermiddag, hur puckad får man vara). Jag hoppar ur och plockar mig några kvistar till min dekoration. Under tiden är jag lyckligt ovetande om att min make sitter i bilen och filmar mig medan han fnissar. Jag tycker verkligen att denna lilla stöld (jo för det är det ju..... faktiskt!) är jobbig att ro i land......... även om det bara rör sig om rönnbär.

Till råga på allt kommer en person jag känner och cyklar förbi och får se mitt vansinnesdåd. Å andra sidan är den sannolikheten ganska stor i vår lilla stad. Jag vill härmed meddela att rönnbären prydde våra bord mycket bra och jag hoppas att bröderna ICA i vår lilla stad inte är arga på mig för min bärstöld.

2 kommentarer:

Laini* sa...

Ni har det sååå underbart Linda!! Du inspirerar mej!!!
Ta väl hand om er!!

blenda sa...

Nämen tack snälla du..... hoppas bara inte att det är bärstöld jag inspirerar dig till =) O du vet att du är så välkommen så om du vill.....
Stor kram