söndag 4 september 2011

Lördagslycka.....



Igår var jag och lilltjejen ute i skogen på kantarelljakt. Vi gick och gick...... och visst hittade vi lite svamp. Vi fikade på ljumna toast fyllda med smörstekta kantareller och trattisar (cirkeln blev sluten på något vis). Vi hade smusslat med oss en liten påse lördagsgodis att ta till om skogen blev för stor och krafterna börjat tryta.

Och jag kan lova att det blev en lång runda vi gick, rakt ut i storskogen. Lilltjejen och jag är ganska lika när det gäller just skog och svampplockning, vi älskar det. Men jag kan inte förstå hur hon orkade med hela trippen..... imponerande. Efter både besök i en kohage och ett möte med massor av får så hittade vi tillslut "vårt" kantarellställe. Ett enda ställe efter att vi plockat klart fyllt hela vår korg med stora gula kantareller.
Det om något är lycka för mig.....

Då kameran var för klumpig att ta med i skogen så fick mobilen göra sitt, inte så bra men ändå...

Inga kommentarer: