fredag 3 februari 2012

30 år är inte illa.....

Vilken härlig dag med lite jobb, många längder i bassängen och en kylig men skön eftermiddag på den lilla stadens stora isbana. Vi avslutade dagen med att ta hem god kebab från staden.

Och när vi alla har ätit klart blir maken och jag kvar vid bordet och börjar prata minnen som vi fått ha tillsammans. Just när det gäller kebab från vår lilla stad så kommer vi ganska ofta att tänka på min barndomsvän. Hon älskar nämligen den kebaben över allt annat och bor numer många många mil härifrån.

När vi sitter och filosoferar om allt maken och jag har fått uppleva tillsammans med henne och hennes sambo så slår det mig plötsligt att vi har känt varandra länge. Väldigt länge tom. Min fina vän var sex år då hon flyttade in i huset bredvid vårt. De hade då flyttat den lilla nätta biten från Mexico där hennes pappa jobbat under några år.

Vi drogs till varandra som två magneter och bästis- relationen var ett faktum. Att det sedan bara skiljer två dagar mellan våra födelsedagar är bara än mer roligt. Förresten så fyller hon år imorgon......

När jag började räkna på hur länge vi känt varandra så räckte inte fingrarna till, inte på långa vägar. Sex år var hon när hon flyttade hit och imorgon fyller hon 36. Alltså har vi känt varandra i 30 år..............
och det om något måste ju firas!!
Helt fantastiskt och jösses va gammal jag kände mig helt plötsligt.
Ett stort grattis till min gamle goe vän M, du betyder så mycket.
Kram

Inga kommentarer: