måndag 6 februari 2012

En skattjakt för mig.....











Imorse väckte jag småtjejerna precis som vanligt. Väl nere vid frukostbordet tisslade och tasslade de med små färglada, mycket väl inslagna paket. Dagen till ära fyller nämligen mamman i huset år och småtjejerna älskar att pyssla, slå in och ge bort presenter.
Lilltjejen hade gjort ett fint halsband och en duk i skolan, som jag fick.

Själv har jag jobbat hela dagen och faktiskt inte haft så mycket födelsedagskänsla mer än att jag var extra pigg och väderbiten av alla minusgrader vi haft i natt igen. - 24 stod termometern på då maken åkte till jobbet klockan halv fem.

Lite extra frukostfika på jobbet fick det bli, bestående av det lilla bageriets mumsiga frallor med salami och brieost. Och för att gotta till det ännu mer så bjöd en av arbetskamraterna på biskvier till eftermiddagens fikapaus.

När jag kom hem från jobbet möttes jag av en handskriven liten lapp på dörrhandtaget. Våra småtjejer brukar uppskatta då jag gör skattjakter till deras födelsedagskalas. Men idag var det stortjejen som hade pysslat och donat och gjort en skattjakt.... bara till mig. Ett tiotal lappar och mycket letande runt i huset ledde tillslut till en fin paket som hon gjort. Goa tjejer vi har jag och maken.

Till kvällsmat gjorde jag och stortjejen våfflor..... egentligen inte min favoritmat, men det var lite enklare än att ställa sig och göra kroppkakor =)

Nu ska jag fortsätta att njuta av min stora kopp med te framför brasan.
Kram

Inga kommentarer: