torsdag 23 februari 2012

Symöte alias prat- och vinmöte....




Igår kväll hade jag byatanterna här hemma på en liten träff. Det heter visst symöte har jag för mig och visst hade "tanterna" med sig vars en korg med lite garn. Men jag såg inte en enda av dem plocka upp något. Nix, istället blev det prat och mat och vin och dessert och kaffe...... ja, de blev nästan för mätta, sa de.

Jag bjöd i alla fall på en riktigt smarrig fisksoppa, vilken uppskattades av alla. Stortjejen tyckte den var så god att hon önskade resterna till lunch idag, vilket är ett gott betyg.

Maken var under tiden iväg och bastade med några "gubbar" i byn, och han behövde inte heller gå hem hungrig vill jag lova.

Idag har jag och lilltjejen varit och besökt hennes gamla dagis, där hon slutade i somras. Hon har länge sagt att hon gärna vill hälsa på dem och nu när det är sportlov blev det av. En härlig promenad i solskenet med de små barnen och en stund i lekparken hann vi med innan hemfärd. När vi kom hem hade stortjejen gjort chokladbollar och med min dåliga karaktär och ett enormt sockerbegär mumsade jag i mig två stycken.

Inga kommentarer: