fredag 24 februari 2012

Vårkänningar......









Äntligen har våra fjädrar börjat fatta att det blivit ljusare ute och därmed har de så sakteliga kommit igång med äggvärpningen. Ja det är inte många ägg jag plockat hittills men snart är vårkänslorna på gång även hos hönsen. I år ska jag se till att kläcka fram lite kycklingar också vilket inte blev av förra året.

Den fina betonghönan fick jag av kusinen när jag fyllde år. Den får än så länge hålla sig inomhus, men framåt vårkanten ska små penseér eller påskliljor få pryda den.

Godisskålen visar jag mest för min dåliga karaktärs skull. Sockerberoende är inte att leka med, särskilt inte när man egentligen vill bli av med det men orken att bryta ovanorna inte riktigt vill infinna sig. Men en vacker dag är jag redo och då jäklar.
Kram på er.....

Inga kommentarer: