söndag 20 maj 2012

Försommaren när den är som bäst....




Efter en väldigt intensiv dag och kväll på jobbet igår blev jag riktig glad idag när småtjejerna hade önskat en tripp till kusten.
De ville till farmor och farfars husvagn för att äta kokt potatis med smör, ja det var vad de önskade med dagen. Med tanke på att det lovats fint väder och strålande sol framåt dagen så passade deras önskan mig som handen i handsken.

Jag kan inte påstå att jag gjort många knop idag, men jag har fyllt på med massor av energi i form av sol och havsluft. En liten promenix med hundarna så att de fick ta premiärdoppet i havet för i år.
Småtjejerna blev inspirerade och valde att ta sommarens första spontandopp i det svala vattnet. Så fantastiskt att höra deras lyckliga glädjeskratt när de sprang omkring i vattnet. Det värmer i mammahjärtat.

Nu ska den gamla timmerväggen fortsätta att bearbetas av färgpenseln medan Linnéas låt "Alice" spelas vidare i högtalarna. Den får mig att bli lite sådär mysigt sommarglad.......

Inga kommentarer: