onsdag 30 maj 2012

Plan för morgondagen.....


Imorgon ska jag göra något jag inte gjort på länge, jag ska nämligen "vabba". Vi har varit ganska förskonade, eller är det kanske så att jag förtränger det mellan gångerna. Strunt samma.

Min plan för morgondagen är i alla fall inte stor. Jag ska mysa med mina småtjejer hur mycket som helst, om de vill mysa när de inte mår bra. Jag ska sitta på trappan och dricka te och titta på vår stora Rhododendronbuske som blommar som finast just nu. Jag ska njuta av doften från de lila syrenerna som växer utanför jordkällaren. Jag ska titta på hönsen som skuttar omkring på gräsmattan samt olovandes badar jordbad i mitt kryddland. Jag ska mysa ännu mer med småtjejerna och ge dem isglass utan att de tjatar om det. Jag ska "förhoppningsvis" börja läsa en bok som jag blev tipsad om, men jag har så svårt att komma igång med böcker. Jag ska imorgon kväll ta en promenad med Vilsa för att plocka underbara liljekonvaljer lite längre ner i byn. Och undrar om jag inte ska passa på att mysa med både småtjejerna och maken lite till innan det är dags att sova. Jo, så får det bli....

Kram

Inga kommentarer: