torsdag 31 maj 2012

Trärummet byter skepnad....



Här visar jag några bilder efter förvandlingen i vårt vardagsrum, mer kallat trärummet. Vi har i många många år funderat på att måla de gamla timmerväggarna, men har hela tiden varit rädda att vi ska ångra oss. Det finns ju ingen återvändo när beslutet väl är taget.
Nu har mer än 2/3 av rummet blivit vitmålat och vi är mer än nöjda. Rummet har blivit så mycket ljusare och det känns även rymligare. Från att ha varit ett höst- och vinterrum så trivs man helt plötsligt här inne även i maj. Vi har fortfarande drygt en vägg kvar att måla, vilket syns på nedersta bilden. Men den målningen får ske någon dag framöver när tiden räcker till och målarlusten kommer krypande.

Den fina gardinen har jag fyndat ny och oöppnad på Tradera. De rutiga kuddarna fick jag tag på i en mysig inredningsbutik i den lilla staden. Nu ska njuta vidare av min favoritspellista på Spotify samtidigt som jag smygäter några Polly.......

Inga kommentarer: