onsdag 29 juli 2009

Bättre sent än aldrig. . .


När jag o maken gifte oss för snart två år sedan fick vi en enorm present av vår vän herr L. Det var en stor stor trälåda och herr L påpekade flera ggr under kvällen att innehållet i lådan behövde matas innan vi gick hem. Med tanke på att jag känner L ganska bra vid det här laget så gick jag inte på det. Dagen efter bröllopet skulle vi öppna den stora lådan (som vi inte hade en enda gissning på vad den innehöll. Det visade sig då att herr L varit mkt seriös o köpt oss en öländsk liten väderkvarn till trädgården. Vi blev jätteglada både maken o jag. Tyvärr har det inte blivit av att vi målat vår fina kvarn o placerat ut den i trädgården än. Men idag hände något oväntat. Första penseldragen är målade o imorgon fortsätter nog maken med pysslandet tror jag. Ska bli mig ett sant nöje att visa herr L resultatet sen, jag har nämligen fått en o annan kommentar om det. Första tanken var att den skulle vara röd o vit som huset. Men hur många röd/vita väderkvarnar finns det på Öland? Nä just det. Det får bli mörkt svart-brun istället.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skänk oss en positiv tanke i morrn bitti....Libra ska starta på jakt prov. Hon är taggad så nu vill det till att jag sköter mej....
Kram på er

blenda sa...

Oj så skoj. Stort lycka till till er båda =)

Anonym sa...

Vi fick ett 2a pris o jag är så himla nöjd med Libras arbete :) Så nu mår vi fiiiiint!
Kram på er