tisdag 28 juli 2009

Debut. . .


Sitter ute i skogen med Vilsa. Vi är med som passiva på hennes första hundträning. Fem hundar kör apportering på land o vatten o Vilsa är hur lugn o cool som helst. Kan ju bero på att hon inte fattar någonting av det som sker runt henne. Men nu har vi testat skott- inga problem, jag kastade oxå en liten bebisdummie till henne som hon på andra försöket hämtade. Jag har fickan full med korvbitar som belöning o just nu mår vi väldans bra hon o jag. Oj hon har visst somnat här bredvid mig nu. Det tar på krafterna att umgås med hundar o hundfolk, men kul är det :-)

3 kommentarer:

Koola Viola sa...

Härligt, vad roligt för er att äntligen vara på gång igen, även om ni är "passiva" deltagare :o)

blenda sa...

Japp, hundlivet och skogsdoften gör mig så gott =)

Anonym sa...

Duktig Vilsa som kan koppla av även om andra tränar :) En del valpar kan tycka det ser roligt ut när dom andra "leker" o vill dit bara för det. Bra att du tar det lite lugnt med henne så här i början men du har ju vart med förr :) Blev nyfiken på spåret o har kollat mina böcker o jag lutar oxå åt varg. Fånga in den o kör den till stan så är problemet borta!!!
Kram på er Karin