onsdag 8 juli 2009

Semester........


Imorse när jag åkte till jobbet så kände jag mig precis som vanligt. Jag hade haft en skön stund på altanen med Vilsa innan övriga familjen vaknade. Ätit frukost i lugn och ro, bläddrat lite i en tidning och filosoferat i största allmänhet. Jag kände mig ganska lugn och tillfreds när jag visste att jag bara hade två dagar kvar innan det var dags för mig att gå på semester.

Dagen på jobbet har varit väldigt intensiv med mycket att göra och oväntade uppgifter som gjort att tiden gått fort. Men hux flux så hände något. Chefen ringer och talar om att en i personalen blivit sjuk och inte kan jobba ikväll.
Jag börjar nynna på Nalle Puh- låten..... "Nu e de dags att tänka, tänk.........
Hmmm hur gör vi nu då, när vi redan är kort om folk. Chefen hade ett par förslag på hur vi skulle kunna lösa det hela, men då kom jag på det. Jo om jag går kvar och kör dubbelpass idag, alltså både dag och kväll. Sen tar vi in någon för mitt kvällspass imorgon. Visst vore väl det både enklare och bättre? Visst? Visst?

Jag ringde runt och fixade in en för mig imorgon, och nu sitter jag istället här på jobbet med åtskilliga timmar bakom mig och några timmar framför mig. Och det bästa av allt är ATT JAG HAR SEMESTER från och med klockan tio ikväll. Jippi jippi jippi tjohooooo!
En sån härlig känsla när semestern liksom kommer skuttande över mig en dag för tidigt. Gutt är det i alla fall.

2 kommentarer:

Kalle sa...

Ropa inte Hej förrän du är över floden.........

Göran sa...

Jag känner igen fenomenet. Semestern är alltid bäst precis innan den börjar. Hoppas du får det gött...