lördag 18 juli 2009

Så nöjd. . .


För ett halvår sedan började maken måla panelen i vår hall på övervåning. Av någon anledning blev inte mer än en fjärdedel målad, sen kom något annat i vägen. Men för ett tag sedan satte vi igång igen och igår kväll var det så gott som färdigt. Inte allt förstås, taklisterna o lite golvfix är kvar. Men va gör väl det när det är fullt användbart som det är. Det är målat, tapetserat och lite småpyntat. Granne B hade två fåtöljer ute i sitt förråd som hon ville bli av med och jag förbarmade snabbt som sjutton över dem. Tog mig en tripp till det stora möbelvaruhuset och införskaffade nya klädslar samt ett litet bord. Lycklig till tusen var jag när maken o jag satte oss i vars en fåtölj igår och beskådade vårt 'nya' rum.

2 kommentarer:

Koola Viola sa...

Fint det blev! Och kul att fotöljerna fick ett "nytt och uppgraderat liv", de har mycket roligare hemma hos dig än i mitt dammiga förråd. Så du gjorde en god gärning som förbarmade dig över dem. Tänk vad tråkigt de haft annars.

blenda sa...

Det var precis så jag oxå tänkte, jag har ju sett dem ute i ditt förråd sen förra sommaren. Och nu gjorde det så ont i hjärtat att jag tog hand om dem istället. Tusen tack hörru