torsdag 2 juli 2009

Dubbel poolglädje

Denna torsdagen var min enda lediga dag den här veckan. Och är man ledig så ska man ju njuta. Jag började min torsdag med att städa. Jo för det behövdes nämligen. Sen det varma och fina vädret kom hit så har jag inte så mycket som tittat åt dammsugaren. Men idag kände jag mig mer eller mindre tvungen. Mina skurgolv såg ut att behövas skuras tio gånger om.
Men det var riktigt trevligt att städa idag, för vattnet som blev kvar i spannet efter att jag tagit golven var näst intill svart. Och då känner man sig så nöjd, när det blir förändring.

Tog med mig barnen och Vilsa på en promenad neråt byn. Vi skulle till grannarna R och E för att plocka med oss lite sallad och dill hem. E skickade även med oss savoykål och lite annat mumsigt från landen. När vi kom hem från den omåttligt varma promenixen somnade Vilsa på direkten och sov konstant i två timmar. Under tiden fixade jag till en god pastasallad med bacon till lunch. Min pappa kikade in då han hade vägarna förbi och lunchade med oss han oxå.

Vi kände oss mätta och nöjda och väldigt sugna på att bada. Jag hade sms.at med granne B tidigare och visste att vi var hjärtligt välkomna ner till hennes svalkande pool. Döttrarna var saliga och jag försökte spela lite oberörd. Men när vi kom dit och jag hade doppat mig så blev jag fullkomligt lyrisk av känslan. Det är sååååå gutt att bada när det är varmt i luften. Att sedan få ligga på en luftmadrass i poolen, det är ju helt magiskt.

Hemma från en eftermiddag i njutningens tecken ringde telefonen. Herr H och hans sambo J ville ha med oss till herr H.s föräldrar. Och gissa vad vi skulle göra där? Jo bada....... ha ha!
Jag nämnde inget för barnen utan det fick bli en överraskning. Vi mumsade kebab från den lilla staden och hade det riktigt skönt i solen innan vi plumsade ner i poolen.

När vi låg där i och simmade som bäst så är det en till som plumsar i. Waaaaa Vilsa!
Hon bara hoppade i, jisses, poolen är ju djup och jag har bara sett henne simma ett par tag tidigare. Men nu låg hon alltså i vår väns föräldrars superfina pool och började simma. Efter att vi fått lite kontroll på situationen lyfte vi upp henne över kanten och hon såg faktiskt lika förvånad ut som vi. Men simma det kunde hon.
Efter det blev Vilsa liggande som en liten kringla i gräset och sov hur gott som helst. Det svalkande vattnet gjorde nog sitt kanske =)

Ska försöka lägga ut några bilder från dagen senare.....

Inga kommentarer: