måndag 29 juni 2009

Ljuvligt väder idag också....




Vi njuter som bara den av det härliga vädret som äntligen nått fram. Tyvärr har jag inte semester än utan får vänta två veckor till. Nu håller jag tummarna allt jag kan för att det ska bli lite vackert väder även då.

Igår kväll var vi hos vänner i en stuga vid havet. Barnen badade men jag hade inte ens med mig badkläder. Däremot hade jag kjol och vattentåliga sandaler så jag promenixade ut en bit i vattnet och lockade till mig Vilsa. Hon skuttade glatt ut till mig och kan ni tänka er..... hon tog sina första simtag =) Matte blev alldeles lyrisk och tyckte verkligen att händelsen var något stort att minnas. Tyvärr tog jag ingen bild av henne (var lite orolig att jag skulle tappa min nya mobil i vattnet =)
Men å andra sidan kommer hon förmodligen simma tusen och åter tusen gånger så fort vi kommer i närheten av vatten.

Idag har jag för första gången duschat henne med schampo. Som jag säkert skrivit innan tycker Vilsa det är jätteläskigt med stengolv. Har jag med henne på jobbet och vi kommer till en trappuppgång med stengolv så går hon inte in. Sååå otäckt! Att hon sedan mer än gärna ligger och sover på klinkerplattorna i vår hall har hon nog inte tänkt på. I badrummet har vi också klinkers på golvet och de var tydligen otäckt läskiga även de. Vilsa såg ut som Bambi på hal is och var stel som en pinne under hela proceduren. Men ren blev hon och glad var hon efteråt.


Ps. ska tillägga att det är maken som tagit de fina bilderna =)

2 kommentarer:

Therese sa...

Konstigt det där med stengolv och hundar...zelda går aldrig in på vår toalett där vi har blank, svart klinkers... överallt annars men aldrig dit. kommer ni till karin i helgen?

blenda sa...

Jag jobbar hela helgen så vi kan tyvärr inte komma. Hoppas ni får en trevlig dag ni som är med =)