torsdag 18 juni 2009

Herr H sitter gränsle........
























Tog en tur med den lilla gröna bilen då den behövde tankas (igen). Fick ett tips någonstans ifrån om att jag borde göra ett besök i den lilla stadens ridhus. Jag trillade av en häst för sisådär 12 år sedan och är inte speciellt intresserad av pollar numer.

Jag smög mig in och satte mig på läktaren och fick se min "manlige" vän, herr H sittandes på en av pollarna. En ljusbrun tjusig sak som var så lättriden att han lydde minsta vink ridskolläraren sa eller gjorde. Jo, så sa de som satt på läktaren i all fall. Och jag tror ju på allt jag hör, för jag har ingen koll på hästar alls. Och visst såg det ganska enkelt ut där han satt i den mjuka bekväma sadeln, herr H. Förstår bara inte varför han skulle envisas med att se så sur och allvarlig ut. Eller jo, det kan jag ju förstå. Det var hoppning på ridskolan idag och vår vän har enligt säkra källor varit GANSKA nervös inför detta. Lite roligt var det när jag fick se deras hinder, för så länge jag var där så låg hinderna (bommarna, fick jag lära mig att det heter) på marken. Men det är klart, herr H har lite problem med yrsel till och från så det kanske räckte med det.

Jag tycker i alla fall att han är riktigt modig, även om det är tämligen ovant att se denna karlakarl sittandes på ett stort djur iförd tajta små byxor och ridhjälm. Men det är ju skoj att han fortfarande har nya sidor att visa upp för oss, vi som trodde vi kände honom vid det här laget.

3 kommentarer:

Koola Viola sa...

Åhå. Det ser ut som Aramis. Och den hästen är en riktig muff-mördare. *skrattar*

blenda sa...

Ha ha ja då ska det sannerligen bli kul att träffa herr H imorgon. Han kanske inte kan gå alls. Fast jag tror inte det var så hästen heter när jag tänker efter. Jag hörde vad de sa att han heter, men du vet mitt minne är inte av denna värld.....

Ann-Charlotte sa...

hihi! Ja han såg inte direkt bekväm ut fniss.
Ha en super bra midsommar!
Kram
Ann-Charlotte