onsdag 10 juni 2009

Cirkeln är sluten......


Ha ha, för ett tag sedan så fick jag syn på hela alfabetet nerpackat i små lådor, en bokstav i varje. Man har möjlighet att kombinera dem precis hur man vill och jag kände verkligen för att få till ett riktigt bra ord som passade hemma hos oss. Nöjd och belåten med vad jag tänkt ut traskade jag in i butiken. Jag gick bort mot hyllan där alla de små lådorna var, satte mig på huk och började glatt plocka ut de bokstäver jag skulle ha. När jag fått tag på alla reser jag mig upp och det första jag ser på väggen är exakt samma ord som jag själv valt. Vilken nit tänkte jag först, jag! En härmapa! Åh nä, jag tänkte det själv i mitt huvud, innan jag såg det här tänkte jag och vände snabbt ryggen mot väggen med reklambokstäverna.

Jag gick mot kassan, rak i ryggen och med bestämda steg. Kan säga som så att med tanke på hur velig jag är så tog det säkert en vecka att komma på rätt ord. Men när jag står där i kassan och ska betala så känner jag mig plötsligt som en härmapa igen. Åhhh vilken mespropp jag är!
Så jag börjar ivrigt att förklara för expediten att jag FAKTISKT hade tänkt ut det här ordet hemma, innan jag kom in i butiken och att jag inte alls härmat dem. SOM OM HON SKULLE BRY SIG! Hennes jobb är att sälja bokstäverna, inget annat. Strunt samma.

Men lite roligt är det nu när jag kollar in det allra första inlägget jag gjorde på den här bloggen.....
Ha ha, cirkeln är sluten!

3 kommentarer:

Agneta & Tyra sa...

Vad fin hon är lilla Vilja! Hoppas det går bra!

Hälsningar

Agneta

Bente sa...

Ha ha ha...det roligaste var ju din mans kommentar :-)
Jasså....så den gode "Kalle" gillar att gulla med hönsen emellanåt....?

Karin sa...

Nu gör jag ett försök igen.... Köpte typ likasamma men då, Fånga Dagen till en student. Riktigt fint!
Kram på er