onsdag 19 november 2008

Lugn???



Lugn???
Nytt jobb, nya arbetskamrater, ny chef..............ja det är mycket som är nytt just nu. Varje gång någon ska beskriva mig, som i det senaste fallet när min chef skulle rekommendera mig vidare till en annan chef så beskrivs jag alltid som LUGN!
Jag har absolut inget emot det, eftersom det är just så jag är. Men man vill ju inte att beskrivningen lugn ska blandas ihop med sävlig, seg eller lat. Påstår inte heller att så är fallet, men hur ser människovärlden på lugna typer i dagens stressade samhälle.

Är det kanske väldigt positivt att klara av att vara lugn eller känner sig aktiva människor ännu mer stressade av att möta en "lugnis"? Jag har ingen aning. Och för den delen så trivs jag ganska bra med att vara som jag är- lugn, stabil och trygg. Och inte att förglömma, det är ju tack vare min underbara familj som jag lyckats bli så :)

2 kommentarer:

Koola Viola sa...

Lugn som en filbunke. Och det är ju bra, för höns äälskar fil :o)

Grattis till blogg-börjandet!

Kalle sa...

Har en liten invändan till högerspalten på bloggen. Det står nåt om att din man gillar att gulla med hönsen, hur menar du nu???
Det har du ingen täckning för du!!!!
/ din man