måndag 24 november 2008

Vi komma, vi komma från pepparkakeland...



Ja då var det klart då, årets pepparkakshus. För att vara på den säkra sidan använder vi oss av samma mall varje år. I år bytte vi ut de vanliga nonstop godiset mot smarties, vilken utveckling. Bamse och Lille skutt står som vanligt utanför och är alldeles för stora i förhållande till huset, men vad gör väl det.

Jag blir på något sätt lika nostalgisk varje år vi tillverkar ett nytt hus. Detta är något jag och min man började med redan första året vi bodde i lägenhet och var nykära. Nu för tiden är det jag som gör huset med lite påhejning från barnen. Mannen håller sig mer än gärna undan med andra sysslor, som att sätta på vinterdäck o så. Sånt som jag ändå inte klarar av eller ens orkar försöka mig på. Men pepparkakshus kan jag, och det tänker jag fortsätta med.

Inga kommentarer: