torsdag 20 november 2008

Kolmården







Vill bara visa min lycka över den lilla minisemester vi hade i september. Vi åkte till Kolmården över en helg, där vi bodde hos en mycket gästvänlig familj, lite släkt i släkten eller hur man ser det.
Denna familj består av en delfintokig mamma, en pappa och deras tre barn.

På något sätt så kretsade mycket av denna helgen kring två nyfödda delfinkalvar på Kolmården. Vi fick följa dem via en webbkamera kvällstid, och fick utöver det direktrapporter kontinuerligt av delfinskötare P.

Jag som påstår att jag brinner för mitt jobb, pyttsan!
Fru P brinner för sitt jobb på ett sätt jag aldrig tidigare skådat. Jag ger mig sjutton på att hon tillägnar delfinerna en tanke varje vaken sekund. Tänk att ha ett gäng delfiner som familjemedlemmar, fast nån kilometer ifrån. Kunna åka till dem i ur och skur och träna, umgås och snacka lite. Och att alltid få samma glada och härliga bemötande. ( Precis som att ha hund)
Häftigt!

Eftersom vi fick tillfälle att gå back stage och klappa dessa godingar, måste jag ju så klart lägga ut nån bild också. Vill påstå att det var ett besök som gjorde stort intryck på oss alla.
Ett stort tack till fru P och hennes familj.

Inga kommentarer: